Category: Recipe

0

Resepi Gazpacho

Alhamdulillah, hari ini sudah masuk Ramadhan hari ke 20. Berbaki 10 hari terakhir, hari yang kita nanti-nantikan iaitu malam Lailatul Qadar; malam yang lebih baik dari 1,000 bulan berada dalam salah satu malam yang 10 ini. Mari sama-sama kita berlumba-lumba memperbanyakkan amal soleh, mengharapkan Allah menerima amal ibadah kita, mendapatkan...

2

Kisah Sup Harira

Pengalaman saya kali pertama berbuka puasa di Madrid, jiran kami yang berasal dari Maghribi memberikan kami sup Harira sebagai juadah berbuka puasa. Saya memang tidak pernah makan sup seperti ini. Pertama kali saya mencubanya dan saya rasa bolehlah…hehe. Taklah terkejut sangat perut antarabangsa saya ni. 🙂 Terus terang ketika saya...

0

Kentang Orang Miskin

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Malu rasanya nak tulis resepi kat sini. Almaklum, saya memang terkenal dengan ke ‘tak’ pandaian memasak sejak dari sebelum berkahwin. Alasannya..banyak belajar untuk skor periksa berbanding tengok cara-cara mak memasak di dapur. Hahaha…alasan sangat. Sebenarnya, kalau dah tak minat macam-macam alasan kita boleh bagi, kan? Hari...