Pemergian Kakak Ipar Tersayang

Bila bangun pagi 1 April 2018, ada mesej di whatsapp. Abang kata kakak ipar dah meninggal pukul 9.45 pagi (waktu Malaysia) di Hospital Sultanah Aminah, Johor.
 
Hari ini…hari pemergian kakak ipar tersayang kembali kepada dunia yang kekal, pulang kepada Penciptanya.
Kakak ipar adalah seorang isteri dan wanita yang sangat penyabar, lemah lembut dan cantik budi pekertinya, 46 tahun; meninggal dunia selepas berjuang kanser rahim tahap 4.
 
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya, mengampuni dosa2 nya dan digolongkan dalam kalangan hamba2 Nya yang beriman. Amin.

..يالله یرحمها

 
كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۖ فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ ۗ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ
Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. 
 
Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya. ( A-li Imraan 3:185 )
RELATED:  Sunyi - Janna Nick
Share

You may also like...

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of